Dažniausiai užduodami klausimai

Kaip ir iki kada galiu deklaruoti suvartojimo duomenis, pakeitus nepriklausomą tiekėją?

Mieli klientai, primename, kad elektros suvartojimo duomenis reikia deklaruoti iki mėnesio paskutinės dienos, o sąskaita už deklaruotą kiekį bus pateikta iki kito mėn. 10 dienos. Jeigu elektros suvartojimo duomenys nebus deklaruojami, bus paskaičiuotas suvartojimo vidurkis ir pagal tai bus išrašoma sąskaita. Jeigu vidurkis buvo paskaičiuotas - nesijaudinkite, duomenis galima išlyginti mėnesio ar kelių mėnesių laikotarpyje. Apie paruoštą sąskaitą informuosime Jus elektroniniu paštu.  

Atkreipkite dėmesį: siekiant užtikrinti, kad deklaruoti rodmenys būtų užskaityti laiku (einamąjį mėnesį), atsiskaitant grynaisiais pinigais ir atliekant mokėjimus į kito banko sąskaitą, rodmenis rekomenduojame deklaruoti iki priešpaskutinės mėnesio dienos.

  1. „Elektrum Lietuva“ savitarnos svetainėje. Jūsų patogumui, pasirūpinsime, kad kiekvieną mėnesį gautumėte priminimą pateikti duomenis.
  2. „Elektrum Lietuva“ mobiliojoje programėlėje, kurią galite parsiųsti iš Google Play arba Apple Store.
  3. Neautorizuotoje aplinkoje (neprisijungus prie savitarnos svetainės), paspaudę šią nuorodą. Įvedę sutarties numerį, ekrane išvysite Jums priklausančius objektus ir reikės pateikti rodmenis iki.
  4. Paskambinę telefonu +37070077000 (iki paskutinės mėnesio darbo dienos, 20 val.). Skambinant reikia pateikti sutarties savininko vardą, pavardę, objekto adresą bei asmens kodo paskutinius keturis skaičius.
  5. „Perlas“ terminaluose bei mobiliojoje programėleje „Perlas GO“.
  6. „Viena sąskaita“ platformoje.
Kaip deklaruoti elektros skaitiklių rodmenis, rasite vaizdinėje medžiagoje.

 

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Turiu automatizuotą apskaitą, ar man reikia deklaruoti rodmenis?

Jeigu turite automatizuotą apskaitą – nieko deklaruoti nereikia, Jūsų skaitiklio duomenis gausime nuotoliniu būdu.

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Kas bus, jei laiku nedeklaruosiu rodmenų?

Nedeklaravus elektros energijos suvartojimo visai arba to nepadarius laiku (iki einamojo mėnesio paskutinės dienos), ESO pritaiko suvartojimo vidurkį. 

Vidurkis apskaičiuojamas individualiai, įvertinus paskutinių 12 mėnesių vartojimo istoriją. Jei vartojimo istorija yra trumpesnė nei 12 mėnesių, tuomet pritaikomas suvartojimo vidurkis, paskaičiuotas pagal elektros energijos vartojimą panašiuose namų ūkiuose.

Norėdami nebegauti sąskaitų, paskaičiuotų pagal suvartojimo vidurkį, tiesiog patogiu būdu deklaruokite elektros skaitiklio rodmenis (daugiau informacijos čia). Kitą mėnesį bus parengta patikslinta sąskaita atsižvelgiant į jūsų permoką ar nepriemoką.

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Ką daryti, jeigu būste negyvenu?

Jeigu tuo metu negyvenate objekte - Jums vis tiek reikia deklaruoti suvartojimą. Šiuo atveju galite deklaruoti tą patį rodmenį ir suvartojimas bus lygus 0.

Jeigu nenorite kas kartą jungtis ir deklaruoti duomenų, galite laikino nevartojimo prašymą užpildyti per savitarnos svetainę. Kaip tai atlikti galite matyti instrukciją čia.

Pabrėžiame, jog elektros energija, laikino nevartojimo metu nebus atjungiama - reikalui esant, galėsite naudotis elektra.

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Kaip nuomininkas gali deklaruoti elektros energijos suvartojimus už objekto savininką?

Nuomininkas elektros energijos rodmenis gali deklaruoti keletu skirtingų būdų:

Skaitiklio rodmenis deklaruojant neautorizuotoje aplinkoje reikalingas objekto savininko sutarties su Elektrum Lietuva numeris arba sąskaitos numeris.

  • Tapdamas papildomu objekto savininko Elektrum Lietuva savitarnos paskyros vartotoju.

Objekto savininkas asmeninėje Elektrum Lietuva savitarnos paskyroje turi pridėti nuomininką kaip papildomą paskyros vartotoją. Nuomininko savitarnos paskyroje atsiras prieiga prie objekto savininko paskyros ir tokiu būdu nuomininkas turės galimybę atlikti skaitiklio rodmenų deklaravimą.

Papildomo vartotojo pridėjimo instrukciją savitarnos svetainėje rasite čia.

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Kas yra atsakingas už elektros energijos skaitiklius?

Elektros energijos skaitikliai ir jų administravimas priklauso ESO

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Kam reikia deklaruoti elektros energijos skaitiklio rodmenis?

Elektros energijos skaitiklio rodmenis galite deklaruoti mums, savo elektros energijos tiekėjui (daugiau informacijos čia), arba galite juos pateikti ESO.

ESO apdoroja suvartojimo duomenis ir persiunčia juos mums, o mes pagal gautą informaciją išrašome sąskaitas savo klientams.

Atkreipkite dėmesį: rodmenis turite deklaruoti tik tuo atveju, jei jūsų skaitiklis nėra automatizuotas. Jeigu skaitiklis yra automatizuotas (smart), rodmenys yra nurašomi automatiškai.

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Iki kada reikalinga deklaruoti elektros energijos skaitiklio rodmenis?

Suvartotą elektros energijos kiekį rekomenduojame deklaruoti kiekvieno mėnesio pabaigoje, o pagal teisės aktus tai turite atlikti ne vėliau kaip iki einamojo mėnesio paskutinės dienos.

Atkreipkite dėmesį: siekiant užtikrinti, kad deklaruoti rodmenys būtų užskaityti laiku (einamąjį mėnesį), atsiskaitant grynaisiais pinigais ir atliekant mokėjimus į kito banko sąskaitą, rodmenis rekomenduojame deklaruoti iki priešpaskutinės mėnesio dienos.

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Kada ir kodėl pritaikomas elektros energijos suvartojimo vidurkis?

Nedeklaravus elektros energijos suvartojimo iki einamojo mėnesio paskutinės dienos, ESO pritaiko 12 mėnesių suvartojimo vidurkį.

Vidurkio duomenis ESO pateikia mums ir mes pagal šiuos duomenis pateikiame sąskaitas savo klientams.

Ši priemonė taikoma, siekiant paskatinti elektros vartotojus pateikti elektros suvartojimo rodmenis laiku bei sumažinti nebalanso kaštus.

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Kaip apskaičiuojama elektros kaina, jei pritaikytas vidurkis nesutampa su faktiškai išnaudotu elektros kiekiu?

Jeigu faktas (kWh) mažesnis už ESO užfiksuotą 12 mėnesių vidurkį - kitą mėnesį ESO atsiunčia mums minusinį kiekį (kWh).

Jeigu faktas (kWh) yra didesnis už ESO užfiksuotą 12 mėnesių vidurkį -  ESO kitą mėnesį atsiunčia mums korekciją į didesnę pusę (kWh).

Pagal gautus duomenis, parengiame sąskaitas klientams ir priklausomai nuo faktinio suvartojimo kompensuojame sumą arba prašome papildomai sumokėti.

Atkreipkite dėmesį: darant suvartojimo korekcijas, mokėtina suma paskaičiuojama pagal to mėnesio kainas, kurį yra daromos korekcijos. T.y. kainos atbuline data nėra perskaičiuojamos, tikslinamas tik suvartojimas (kWh).

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Kodėl negalima po deklaravimo iš karto apmokėti elektros energijos sąskaitos?

Pateikus skaitiklio duomenis, deklaruotas elektros energijos suvartojimas yra automatiškai perduodamas Energijos skirstymo operatoriui (ESO). Tik sekančio mėnesio pradžioje,  „Elektrum Lietuva“  gauna kliento suvartojimo duomenis iš ESO, pagal kuriuos būna išrašoma elektros energijos sąskaita.

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Ką daryti netinkamai atlikus elektros energijos deklaravimą?

Jeigu deklaruotas kiekis neviršija 500 kWh, prašome kreiptis klientų aptarnavimo kanalais, padėsime Jums ir deklaruosime minusinius suvartojimus, jog būtų išlygintas faktinis suvartojimas.

Jeigu su suvartojimo rodmenų išlyginimo galimybe nesutinkate, kreipkitės vienu iš nurodytų klientų aptarnavimo kanalu, kad būtų užsakyta rodmenų nurašymo paslauga:

  • Klientų aptarnavimas telefonu +370 700 77000.
  • El. paštu info@elektrum.lt.
  • Susisiekus internetu, tiesioginiu pokalbiu („Live chat").

Ar šis klausimas buvo naudingas?

Ką daryti jei deklaruojamas rodmuo „nuo", yra didesnis nei faktinis rodmuo objekte?

Tam, jog būtų išlyginti suvartojimo rodmenys iki faktinių duomenų, galite deklaruoti minusinį suvartojimą. Jeigu to atlikti nepavyksta, kreipkitės vienu iš nurodytų klientų aptarnavimo kanalų:

  • Klientų aptarnavimo telefonu +370 700 77000.
  • El. paštu info@elektrum.lt.
  • Susisiekus internetu, tiesioginiu pokalbiu („Live chat").

Ar šis klausimas buvo naudingas?